- ۰۲۱ ۸۱۳۵ ۵۶۸۵
همین الان تماس بگیرید

آرشیو مقالات

باربری در ایران
کلمه تعمیر زمانی استفاده می شود که چیزی خراب یا دچار حادثه شده باشد در خودرو های باربری مه اتاق های حنل بار دارند نیز این عمل هر چند وقت یکبار باید انجام بدهند که این مار نیازمند توانایی و مهارت بسیار بالایی می باشد . اتاق بار چیست ؟ اتاق بار به اتاق هایی گفته میشود که روی خودرو های باربری نصب میشود که تمامی بار ها در داخل آن قرار می گیرند . برای مثال کامیون ها و ویا وانت هایی را در سطح شهر دیده اید که در حال حمل بار با استفاده از اتاقک های حمل بار هستند. این اتاقک ها نسبت با وزرن و حجم و خودرو های باربری متغیر می باشند . اتاق بار، از ساندویچ پانل‌های مخصوص ساخته شده است. این پانل‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. نکتع مهم در باره این خودرو های باربری اتاق دار این است که این پنل ها باید بسیار مقاوم و محکم باشد تا در حد بسیار زیادی وزن بالا بار را تجمل کنند و در قرار گرفتن در کنار مواد مخرب دچار زنگ زدگی و یا خرابی نشوند . همانطور که میدانید هر چیزی که به دست بشر ساخته شود بعد از مدتی نیاز به تعمیر دارد پنل های حمل بار نیز شامل این موضوع میشوند با تعمیرات اتاق خودرو های باربری کمک  به رفع نقص جزیی و یا کلی آن خواهیم کرد . حال برای اینکه خیلی زود نیازمند تعمیرات اتاق بار نشویم باید چه کنیم ؟ این اتاق ها اکثرا توسط شرکت های تولید فلزات تولید میشوند که با تخریب آن سریعا اقدام به تعمیر و یا تغییرات در این اتاق ها میکنند ولی اولین نکته این است که توجه داشته باشید که این آیا این اتاق ها متناسب با خودرو های شما می باشند یا خیر و نکته دوم اینکه این اتاقک ها از استحکام و مواد اولیه مرغوب تولید شده انذ یا خیر ؟ این نکات در انتخاب اتاق حمل بار بسیار کاربردی و عاقلانه می باشد .   مواردی که اتاق های خودرو های باربری نیاز به تعمیر دارند ؟ فرسودگی مواد سازنده اتق های حمل بار مشکل در سیستم نوری اتاق های حمل بار تخریب رنگ این اتاق ها تخریب قفسه ها اتاق بار خرابی سیستم تهویه و یخچال و باقی امکانات جانبی این اتاقک ها *ناگفته نماند که مدل‌های مختلفی که برای انواع اتاق‌های بار وجود دارد، دارای امکانات و آپشن‌های مختلفی هستند که تعمیرات برخی از آن‌ها به صورت تخصصی امکان پذیر می‌باشد. حال در این قسمت به بحث اصلی نحوه تعمیر این خودرو های باربری اشاره ای خواهیم کرد : همانطور که میدانید در تعمیرات تجسام بزرگ و اساسی رعایت نکات ایمنی نقش بسیار مهم و بسزایی دارد چرا که در این نوع از تعمیرات به دلیل عظمت بار و دشواری خطرات بسیار بیشتری تعمیرکاران و افراد را تحدید میکند . نخستین کار در تعمیرات این اتاق ها رعایت نکات ایمنی میباشد که در ادامه تعدادی از آنها را به شما خواهیم گفت نصب تابلو هایی که در حال انجام کار تعمیرات هستید قرار دادن خودرو در مکانی بی خطر ترمز دستی خودرو را فعال کنیم تا خودرو جابجایی نداشته باشد گوه های ایمنی را در زیر چرخ های خودرو قرار دهیم تا از حرکت خودرو جلوگیری شد این ها نکات امنیتی انجام کار بودند در مرحله بعدی جک های اتاق را تا جای مورد نیاز تعمیرکار بالا آورده تا تعمیر کار فضای کافی برای تعمیر قسمت خراب شده داشته باشد . لازم به ذکر است که در این مرحله نیز رعایت نکات ایمنی که اتاق بار برروی تعمیرکار سقوط نکند نیز بسیار مهم می باشد . پس از اتمام کار نیز باید تمامی سیستم ها خودرو نظیر سیستم باد سیستم هیدرولیک خودرو را مورد بررسی قرار دهیم تا هیچ گونه خرابی یا نشتی در آن به علت استاذه برای تعمیر به وجود نیامده باشد . در انتها نیز تعمیر کار اتمام تعمیر را گزارش داده و تمامی پرسنل و تجهیزات را از محل تعمیر خارج کرده . باطری دستگاه منتقل شده و فرمان آزاد سازی نگه دارنده های ایمنی خودرو ارسال شده و در نهایت دستگاه تعمیر شده دوباره آماده برای استفاده و حمل بار برای باربری ها خواهد شد . این تمام مراحل دشوار برای تعمیر اتاق حمل بار میباشد که از چند روز تا چند هفته این کار زمان خواهد برد .
حمل و نقل در تهران
درواقع پیش  از تولید خودروهای سنگین در ایران به علت واردات آنها از کشور های خارجی برای اختصاص این خودرو ها جهت انجام  کارهای لازم و تخصصی علم کاربری سازی خودرو های سنگین در کشور ما فراگیر شد. در این مقاله قصد داریم تا در باره‌ی کاربری سازی خودرو های سنگین در صنعت حمل و نقل اطلاعاتی را که ممکن است مورد استفاده‌ی علاقه‌مندان به این رشته قرار بگیرد قرار دهیم. خودروهای سنگین را کاربری سازی کردن برای توضیح کاربری سازی در صنعت حمل و نقل باید گفت که کاربری سازی به معنای اضافه کردن تجهیزات به خودروهای سنگین برای انجام کاری خاص. درواقع اتوبوس ها ،کامیون ها و تریلر ها در دسته‌ی ماشین های سنگین قرار میگیرند و به طور مثال اگر تجهیزاتی مثل گاز ،فر،سینک ظرف شویی، یخچال و.... به برخی از آن ها  اضافه کنیم میتوانیم به عنوان کافه یا رستوران سیار آن ها را مورد استفاده قرار دهیم‌. یا مثلا از برخی از کامیون ها با اضافه کردن تجهیزات می‌توانیم به عنوان سینما موبیل جهت جا به جا کردن وسایل مورد نیاز تولید یک فیلم استفاده کرد‌. به طور کلی به هر کاری که ما با انجام آن خودروهای سنگین را مورد استفاده قرار میدهیم و به آن تجهیزاتی جهت امنیت بار و سهولت  کار اضافه میکنیم کاربری سازی حمل و نقل می‌گویند. نقش کار بری سازی در واقع بخشیدن هویت به ماشین است. همان طور که میدانید هنگامی که ماشین از خط تولید کارخانه خارج میشود مشخص نیست منحصر به انجام چه کاری است. اما کاربری سازی به آن هویت و وظیفه می‌بخشد. مثلا آن را تبدیل به ماشین حمل‌ و‌ نقل بار میکند یا ماشین آتش نشانی یا جمع آوری زباله یا خدمات شهری و... در واقع می‌توان گفت که کاربری سازی کاملا مشخص میکند که این ماشین برای انجام چه کاری مناسب است. اما باید به این نکته توجه داشت که کاربری سازی ماشین هم مانند هر کار دیگری دارای استانداردهایی است که رعایت‌ نکردن آنها ممکن است منجر به خسارات مالی و گاها حتی خسارات جانی نیز بشود. پس دقت داشته باشید که کاربری سازی ماشین باید تحت نظر متخصصین این کار برای رعایت به روز ترین استاندارد ها انجام شود تا از بروز هر گونه اختلال در هنگام استفاده از آن جلوگیری شود. صنعت کاربری سازی چیست؟ صنعت کاربری سازی خودرو در واقع صنعتی است که بسیاری از مشاغل به آن وابسته اند. در ایران نود و نه درصد این کاربری سازی مربوط به کامیون ها و خودرو های تجاری میباشد. در این صنعت خودرو ها برای آماده شدن برای انجام کاری خاص دستکاری میشوند. به آنها تجهیزاتی اضافه میشود و برای انجام کار وارد بازار میشوند. در ایران و جهان شرکت های مختلفی این کار را انجام میدهند‌. انواع مختلف کاربری سازی چیست؟ همانطور که پیش تر ذکر شد کاربری سازی به دلایل و به اهداف مختلفی انجام میشود که در اینجا به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم تبدیل کامیون به ماشین حمل زباله و نخاله های شهری تبدیل اتوبوس به رستوران و کافه سیار تبدیل کامیون ها به ماشین خدمات شهری(آتش نشانی،اورژانس،برق و...) تبدیل برخی از اتوبوس ها به خانه های سیار تبدیل کامیون ها به سینه موبیل های سینمایی تجهیزات لازم برای کاربری سازی بسته به هدف نهایی که یک خودرو برای انجام کاری دارد تجهیزاتی که برای آن مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت از یک دیگرند‌. به طور مثال تجهیزاتی که روی یک کامیون مختص به حمل و نقل گوشت قرار میگیرد با تجهیزاتی برای جا به جا کردن بار منزل مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است. برخی از تجهیزات مورد استفاده در خودروهای سنگین عبارتند از: تجهیزات سرمایشی برای کاربری سازی خودرو های حمل و نقل مواد قابل فاسد شدن و استفاده از یخچال و تجهیزات شستشو جهت تأمین بهداشت مواد موجود در خودرو. تجهیزات بالا بر برای کار بری سازی خودرو های ویژه‌ی حمل و نقل مصالح ساختمانی جهت سهولت در جا به جایی و کمتر به کار گرفتن نیروهای انسانی و در نتیجه جلوگیری از عوارض جانبی جا به جای مصالح ساختمانی به دست انسان ها. تجهیزات لازم برای ماشین های خدمات شهری مثل ماشین های آتش نشانی که باید شامل شلنگ و مخزن و فضا برای وسایل لازم هنگام آتش سوزی باشد. تجهیزات ویژه‌ی کاربری سازی تانکر و حمل مایعات. مانند انواع مخازن و هم‌زن و … (برخی از مواد مانند ملات سیمانی باید در مسیر مرتباً هم زده شوند. علت این امر خاصیت سفت شدن ملات در صورت سکون می‌باشد.) تجهیزات لازم برای کاربری سازی یک کامیون جهت استفاده به عنوان فروشگاه کوچک در زیر شاخه ی کاف ها و رستوران های سیار تجهیزات درمانی مثل دستگاه شک،کپسول اکسیژن،یخچال جهت حمل برخی از داروهایی که نیاز به سرما دارند تا سالم بمانند،برانکارد و فضا برای قرار دادن وسایل اورژانسی در ون هایی که قرار است تبدیل به آمبولانس شوند. سفارش دادن کاربری سازی خودرو های سنگین   در کل کاربری سازی خودرو های سنگین از سوی دو کاربر قرار میگیرد. یا صاحبان این خودروها نیاز به کاربری سازی دارند که در این صورت شخص بسته به نیاز و کاری که قصد انجام آن را دارد سفارش کاربری سازی خودرو را میدهد. مثلا سفارش کاربری سازی خودرو برای حمل و نقل  اسباب و اثاثیه منزل به صورتی که امنیت آن ها در طول سفر تضمین بشود .   یا شرکت هایی که صاحب این خودرو ها هستند سفارش کاربری سازی آنها میدهند که در این صورت سفارش کاربری سازی از طرف شرکت ها انجام میشود‌. به طور مثال شرکت های حمل ونقل لبنیات سفارش  کاربری سازی خودرو را به طوری که سلامت بار و بهداشت آن در طول مسیر سفر تضمین شود را می‌دهند. هزینه کردن برای کاربری سازی خودرو به چه صورت است؟ در واقع هیچ مرجع واحدی برای اعلام هزینه‌ی کاربری سازی خودرو وجود ندارد و این مبالغ کاملا متغیر و بسته به شرایط بازار،ماشین و سطح توقعات شما ، ارزش گذاری شما دارد. دقیقا به همین دلایل است که بازار های رقابتی شدیدی در این صنعت به وجود آمده. به طور کلی مثلا برای خرید یک مخزن شما باید در انتها از بین چندین گزینه یکی از آن ها را انتخاب کنید که این مسئله به اولیت و معیار ها و ملاک های شما در ارزش دهی میباشد. نکته‌ی شایان به ذکری که وجود دارد این است که رابطه‌ی مستقیمی بین وزن خودرو با قیمت و هزینه آن در کاربری سازی دارد. و آخرین مسئله این است که هرچه بازار(به ویژه صنعت حمل و نقل در رشته‌ی عمران که نیاز زیادی به خودروهای کاربری سازی شده جهت حمل و نقل مصالح ساختمانی دارد)شلوغ تر باشد بازار کاربری سازی خودرو ها رقابتی و شلوغ تر است.
مزیت کامیون اتاق دار در باربری
برای حمل بار یکی از مهم ترین نکات ایمنی بار در زمان حمل می باشد یکی از روش های بسیار مناسب و مفید استفاده از کابین برای کامیون ها می باشد و باربری های تهران و باقی شهرستان ها استفاده از این کابین ها برای حفظ امنیت و افزایش اعتبار شرکت های خوود میباشد .لازم به ذکر است که یکی ازپرکابرد ترین خودرو های حمل بار در باربری های تهران و شهرستان ها کامیون های اتاق دار می باشند . در این مقاله قصد داریم تا مزیت کامیون اتاق دار در باربری را مورد بررسی قرار دهیم. قبل از شروع مقاله لازم به میبینیم که توضیح مختصری درباره ی کامیون ها به شما عزیزان ارائه کنیم کامیون از دیر باز که صنعت حمل و نقل به وجود آمد وسایل آن نیز روز به روز در حال به روزرسانی شدن بود تا به امروز که این کار به وسیله کامیون های کوچک و بزرگ صورت می گیرد از این خودرو ها برای حمل و نقل کالا هایی بزرگتر از حد ظرفیت خودرو های باربری کوچک تر از جمله نیسان و نیسان وانت ها میبشاد استفاده می شود که این وزن در حدود حد اکثر 6 تن و حد اقل 3 تن می باشد که از کاممیون های کوچکتر اغلبا در باربری های تهران و باربری های داخل شهری و کامیون های بزرگتر برای حمل بار های خارج از شهر مورد استفاده قرار می دهند . انواع کامیون ها بر اساس مورد اسفاده آنها عبارتند از: کامیون های کمپرسی از این نوع کامیون ها برای بار هایی که تخلیه بار بار توسط کمپرس صورت میگیرد و بار های فله ای در دست ساخت اسفاده می شود کامیون خاور  از این کامیون ها اغلبا در باربری های تهران و شهرستان برای حمل اثاثیه و وسایل منزل استفاده می شود و ظرفیت حداق و حداکثری که در بالا گفته شد را دارا می باشد (حد اقل 3 تن و حداکثر 6 تن ) کامیون اتاق دار  کامیوت اتاق دار به خودرو های حمل و نقلی میگویند که داراری اتاق بوده وبرای بار هایی که مهم هستند و باید ایمنی آنها حفظ شود کاربرد دارد کامیون های مسقف یا سقف دار که برای حمل و ارسال اثاثیه و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد . کامیون های یخچال دار این خودرو ها را در مقاله ای به صورت کانل مورد بررسی قرار داده ایم و مناسب حمل بار هایی که نیار به دمای پایین برای جلوگیری از فساد و خرابی در بار میشود مانند مواد لبنی و گوشت و مرغ و حتی دارویی  مورد استفاده قرار می گیرد . کامیون بونکر  همانطور که قطعا دیده اید از این خودرو ها باربری های تهران و شهرستان ها در مواردی که بار قابل حنل مواد جامد شکل پذیر مانند سیمان و .. مورد استفاده قرار می دهند . کامیون ترانزیت ( برزنتی )  از این بار ها اغلبا در بار های گمرکی و بار هایی که باید به کشور های دیگر صادر شوند و نیار به پلمپ کردن دارد مورد استفاده قرار می گیرد . کامیون تریلی بوژی  این کامیون بسیار غول پیکر مه معروف به هزار چرخ نیز میباشد در حمل بار های فوق سنگین استفاده میشود و علت نام گذاری آن ابه هزار چرخ این است که با دارا بودن چرخ های زیاد وزن بار را تقسیم کرده و باری توزیع فشار روی جاده کاربرد دارد . مزایای کامیون های اتاق دار این خودرو ها مزایای بسیار زیادی را برای باربری های تهران و خارج شهری دارند که این مزایا عبارتند از: 1-  فضای کابینی که در خودرو وجود دارد بسیار مناسب برای ذخیره و بارگیری میباشد . 2- فضای خارجی این کابین ها محل بسیار مناسبی برای بندینگ و تبلیغات برند آنها می باشد حتی از این فضا ها خود باربری های تهرات و شهرستان نیز برای معرفی و تماس با شرکت آنها استفاده می کنند . 3- این خودرو ها برای بار گیری از درب عقب استفاده میکنند که موجب راحتی بسیار زیاد در بارگیری و تخلیه بار میشود . 4- مورد چهرم و میتوان گفت یکی ار مهم تریم دلایل برای ابداع در ساخت این چنین کابین هایی این است که فضای حمل بار کاملا بسته بوده و بار از انواع خطرات احتمالی مانند بارندگی خاک و.. در امان است و یکی از کم ریسک ترین خودرو ها برای حمل بار های مهم مانند وسایل و اثاثیه منزل و مبلمان و ... کاربرد دارد به همین دلیل است که این خودرو بسیار محبوب در باربری تهران می باشد چون کابرد زیادی در باربری تهران دارد . ودر آخر نیز باید بگوییم مه کامیون های اتاق دار کاردبرد بسیار بالایی در حمل تره بار ، مواد غذایی، مصالح ساختمانی و.. دارد پس حتما یکی از خودرو هایی که باید در هنگام حمل و نقل بار در باربری تهران و شهرستان ها درنظر داشته باشید و از آن استفاده کنید این نوع از کامیون ها می باشد .
History of international shipping
حمل و نقل چیست ؟ همه ی ما با مفهوم حمل و نقل آشنایی داریم. با پیشرفت تکنولوژی و اداری شدن  امور همه ی ما در طول روز برای انجام روز مرگی ها و گذراندن زندگی خواه و یا نا خواه مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل برای جا به جا شدن در سطح شهر و انجام همه ی کار های واجب هستیم. همه ی ما در طول روز حتما از ماشین شخصی، اتوبوس،تاکسی مترو ، قطار ،هواپیما و کشتی به صورت‌مستقیم یا غیر مستقیم استفاده می‌کنیم. انواع حمل و نقل جا به جایی زمینی : جا به جایی زمینی به وسیله  ی مترو ، ماشین، قطار و اتوبوس انجام میشود. در این میان انواع مختلف جا به جایی زمینی قطار و اتوبوس به دو نوع مسافر بری و بار بری تقسیم بندی میشود. جا به جایی هوایی: هواپیما ها دارای انواع مختلفی هستند اعم از مسافر بری، بار بری، شخصی و جنگی هواپیما های مسافر بری بسته به مقدار هزینه ای که مسافران متحمل میشوند متغیر است. جا به جایی دریایی: این نوع جا به جایی که آخرین نوع نیز هست از طرق کشتی ها  ، قایق ها و ناو ها انجا میشود. تفاوت این نو حمل و نقل در این است که‌ گاهی در کشتی ها  مهم مقصد نیست و آدم ها فقط به خاطر تفریح در کشتی و روی آب از آن استفاده میکنند. در تمامی انواع حمل و نقل که پیش تر راجع به آن صحبت شد سفر ها می‌توانند کاری و یا تفریحی باشد. هرآن چه که تا اینجا در موردش حرف زدیم دارای تاریخچه ای عجیب و پیچیده بوده است اما در این مقاله به تاریخچه ی حمل و نقل می‌پردازیم. تاریخچه حمل و نقل اگر بخواهیم صنعت حمل و نقل را از ابتدای ابدای آن بررسی کنیم میتوانیم به دوران پیش از میلاد مسیح بازگردیم که اولین نوع این صنعت با اختراع چرخ‌ها در حال شکل گیری بود. در واقع همین چرخ ها بودند که بعدها باعث ساخت گاری ها،ارابه‌ها و  قایق‌های پارویی شد. اما سوال اینجاست که چرا با وجود ابداعاتی همچون چرخ ،گاری و ارابه همچنان تکنولوژی و صنایع مختلف دستخوش تغییرات زیادی نمیشد؟ در جواب باید گفت که دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی و صنایع در ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح سادگی و ابتدایی بودن این وسایل بودند. حمل و نقل از میلاد مسیح تا انقلاب صنعتی در این برهه از زمان در واقع هیچ اتفاق خاصی در پیشرفت صنعت حمل و نقل و تکنولوژی آن اتفاق نیفتاد و کماکان مردم برای جا به جا کردن وسایل(بیشتر محصولات کشاورزی)از چرخ های دستی استفاده می‌کردند . در واقع در این دوره که قرون وسطا نامیده میشد به خاطر شرایط برده داری و قدرت بیش از حد کلیسا و همچنین وجود بیماری طاعون و مرگ و میر غیر قابل شمارش مردم جهان وقتی برای پیشرفت و توسعه ی صنایع وجود نداشت. تاریخچه حمل و نقل از انقلاب صنعتی تا دوران‌معاصر همه ما می‌دانیم که دوران معاصر یعنی قرن بیستم نه تنها برای صنعت حمل ونقل بلکه برای تمامی صنایع دارای تحولات عظیمی بود. در واقع در این قرن بود که وسایلی نظیر هواپیما، اسکوتر، هلی‌کوپتر، اسکیت برد، هوانو، آپولو و جامبوجت ساخته شدند. این وسایل تغییرات عجیب و جدید زیادی به همراه داشت و برای اینکه بتوانیم از هر کدام از آنها به صورت بین‌المللی برای جا به جایی مسافر و وسایل بهره‌برداری کنیم باید راه ها و زمینه‌هایی نظیر فرودگاه ها،جاده های ترانزیت ،راه آهن و ... فراهم کنیم. این تغییرات علاوه بر صنعت حمل و نقل بر صنعت تفریح و گردشگری تاثیرات به سزایی داشت. مثل کشتی های تفریحی،جت اسکی ، چتر های پاراسل،سافاری،تورهای گردشگری و خیلی دیگر از تفریحات دیگر که  به صورت مستقیم و غیر مستقیم به صنعت حمل و نقل وابسته اند. همه‌ی این تغییرات از ارائه‌ی اولین طرح هواپیما توسط داوینچی و کنجکاوی آدم ها و میل بی انتهای آن ها برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل و سفر کردن بین شهر ها در کوتاه ترین زمان و سفارش و تحویل وسیله‌های مورد نیاز از شهر ها و حتی کشور های دیگر اتفاق افتاد. یا به طور مثال زمانی که انسان ها اولین بار به این نتیجه رسیدند که چوب روی آب شناور می‌ماند فکر ساخت ابتدایی ترین قایق ها تا لوکس ترین کشتی ها جرقه خورد. یا زمانی که چرخ ها ساخته شدند متفکران به فکر ساخت ماشین ها موتور ها و قطار ها افتادند‌ در انتها  این رفاه و سهولتی که در صنعت حمل ونقل در حال حاضر ما شاهد آن هستیم دارای همچین تاریخچه‌ی پیچیده‌ای مانند آن است که قبلا ذکر شد. وبسایت رادبار آماره خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد برای مشاوره و هماهنگی با شماره های داخل سایت در تماس باشید
تاریخچه حمل و نقل در ایران
باسلام خدمت تمامی همراهان رادبار در مقاله قبلی با تاریخچه ابتدایی از حمل و نقل آشنا شدیم امروز و در این مقاله به باقی توضیحات درباره  تاریخچه حمل و نقل در ایران می پردازیم که به صورت کامل و جامع آگاهی لازم را در این باره داشته باشید. اگر قسمت اول مقاله آشنایی با تاریخچه حمل و نقل در ایران را مطالعه نکرده اید حتماً به آن مراجعه کنید. در قسمت قبلی با معنی کلمه حمل و نقل آشنا شدیم ولی لازم به ذکر مجدد آن می باشد تا راحت تر به باقی مفهوم ها بپردازیم. معنوی لغوی حمل و نقل حمل و نقل در معنی لغوی و در لغت نامه ها به صورت جابجایی مسافر و کالا از نقطه‌ای به نقطه ی دیگر معنی شده است و به صورت کلی ترابری به جابجایی بار و یا انسان از جایی به جای دیگر تعریف میشود .و در اصلاح انگلیسی آن کلمه transform  از دو بخش trans  به معنی از طرفی به طرف دیگر و form  به معنی حمل کردن تشکیل شده که در مجموع به صورت حمل از طرفی به طرفی دیگر معنی می شود. [caption id="attachment_535" align="aligncenter" width="750"] تاریخچه حمل و نقل در ایران[/caption] انقلاب صنعتی و ماشین بخار همانطور که می دانید از آن زمانی که موتور ها به وسایل حمل و نقل اضافه شد سرعت حمل و نقل به سرعت پیشرفت کرد ولی سوالی که به وجود می آید این است که انسان این موتور ها مدیون چه تغییراتی می باشد؟ با انقلاب صنعتی و تاثیرات شگرف آن بر علوم، سهم صنعت حمل و نقل از این تحول، اختراع موتورهای بخار بود. در آن زمانی و با کشف موتور های بخار انسان ها با ایجاد ریل های چوبی و استفاده از این موتور ها بر روی وسایل حمل و نقل توانستند سرعت حمل و نقل را به 35کیلومتر بر ساعت و توانایی حمل 15 مسافر را به صورت یک جا انجام دهند. ورود اتوبوس به ایران (مروری از مقاله قبلی ) همانطور که میدانید ایران عزیزمان یکی از مهم ترین کشور ها در زمینه منابع نفتی می باشد و از همین رو کشور های دیگر در گذشته علاقه بسیار بالایی برای مشارکت و سرمایه گذاری در این کشور را داشتند یکی از این کشور ها روس ها بودند هرچند که اروپایی ها نیز علاقه بسیار بالایی در این زمینه داشتند به هر حال روس ها و اروپایی ها صنعت حمل و نقل نیز جزء سرمایه گذاری آنان بود و با توجه به میزان کرایه، سودآوری و زیر ساخت های حمل و نقل توجیه اقتصادی آن رد شد. [caption id="attachment_536" align="aligncenter" width="750"] وسایل حمل و نقل عمومی[/caption] صنعت خودروسازی در ایران آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که این صنعت که انقلاب بزرگی در صنعت حمل و نقل به پا کرد، چرا در ایران آغاز شد ؟ پاسخ این سوال این است که همانزور که گفته شد این خودرو ها از اروپا به ایران فرستاده می شدند و به دلیل فاصله بسیار زیاد بین ایران و کشور های ارسال کننده این خودرو ها مستهلک می شدند و از حالت صفر و تازه بودن خارج میشدند و هم چنین هزینه حمل و نقل این خودرو ها از اروپا به ایران بسیار زیاد بود به همین دلایل پایه گذاری صنعت خودرو سازی در ایران شد. تحولات حمل و نقل در ایران تاریخچه حمل و نقل ایران تاریچه ای عجیب و غریب و شگفت انگیز نمی باشد و به طور کلی حمل و نقل بار با خودرو از زمان قاجاریان آغاز شد ولی به دیلیل محدود بودن امکانات رانندگی خودرو در آن زمان کار بسیار حساسی به شمار می رفت بدلیل اینکه در آن زمان خودرو های حمل بار سرعت بسیار کمی داشتند و مثلا برای ارسال بار از شمال غرب ایران تا تهران 3 الی 4 روز در راه بودند و با جاده ها مهندسی ساز نبود و هرروز در آن ها کارگران در حال پر کردن چاله هایی بودند که افرادی که نگاه بدی به حمل و نقل بار با خودرو دارند ایجاد میکردند و مورد تمسخر آنها بودند یکی دیگر از مشکلات آنها نبود جایگاه های سوخت بنزین بود که این فرایند ارسال بار را کند میکرد. [caption id="attachment_537" align="aligncenter" width="750"] انواع وسایل نقلیه عممی[/caption] حال بخواهیم تاریخچه اصلی ارسال بار در ایران را به صورت کلی توضیح دهیم. حمل بار در ایران به دو قسمت تقسیم می شود: حمل بار در دوران قبل از انقلاب خرمشهر در زمان قبل از انقلاب پر جوش و خروش ترین بندر در حمل بار بود به صورتی که بار به این بندر فرستاده میشود و تحویل گاراژ ها داده می شود و سپس بار به مقصد ارسال می شود در تهران نمایندگی اکثر گاراژها در دست باربری خادم بود که تمام پس کرایه ها را می پرداخت و سپس از صاحب بار اخذ می گرفت و یک کمیسیون جزئی هم می گرفت که آن هم هزینه مخارج یک درمانگاه می شد . این محل را حاج آقا خادم و شریکش حاج آقا عزیزی دایر کرده بودند. باربری و حمل بار در دوران پس از انقلاب بعد از انقلاب تمامی شرکت ها به دلیل خروج از ایران و گرداخت نشدن قسط ها تمامی خودرو ها مصادره و به شرکت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و شرایط باربری ها تغییر کرد و امروز صاحب بار تعداد خودرو و روز حمل را مشخص میکند و بدون کوچک ترین صرف زمان بار به مقصد ارسال می گردد.
با ما در تماس باشید!
۰۹۱۹ ۱۴۲ ۴۰۴۹

مدیریت

۰۲۱ - ۵۶۸۵ ۸۱۳۶

دفتر مرکزی ( ۲۴ ساعته )

۰۲۱ - ۵۶۸۵ ۸۱۳۵

دفتر مرکزی ( ۲۴ ساعته )

۰۲۱ - ۴۶۰ ۸۹ ۵۳۳

منطقه غرب تهران (۲۴ ساعته)

۰۹۱۹ ۱۴۲ ۴۰۴۹

پاسخگویی ۲۴ ساعته واتساپ

بستن

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function Smush\Core\Parser\str_contains() in /home/raadbaar/public_html/wp-content/plugins/wp-smushit/core/parser/class-parser.php:373 Stack trace: #0 /home/raadbaar/public_html/wp-content/plugins/wp-smushit/core/parser/class-parser.php(358): Smush\Core\Parser\Parser->sanitize_value('rel') #1 /home/raadbaar/public_html/wp-content/plugins/wp-smushit/core/parser/class-parser.php(157): Smush\Core\Parser\Parser->is_safe('rel') #2 /home/raadbaar/public_html/wp-content/plugins/wp-smushit/core/parser/class-parser.php(120): Smush\Core\Parser\Parser->get_element_attributes('<link rel="icon...', 'https://raadbaa...') #3 /home/raadbaar/public_html/wp-content/plugins/wp-smushit/core/parser/class-page-parser.php(35): Smush\Core\Parser\Parser->get_elements_with_image_attributes('<!DOCTYPE html>...', 'https://raadbaa...') #4 /home/raadbaar/public_html/wp-content/plugins/wp-smushit/core/transform/class-transformer.php(53): Smush\Core\Parser\Page_Parser->parse_page() #5 /home/raadbaar/public_ in /home/raadbaar/public_html/wp-content/plugins/wp-smushit/core/parser/class-parser.php on line 373